Båtrace entusiasten Andreas Ove Ugland er død

Postet av Arendal Båtsport Klubb den 8. Mar 2020

Foto:agderposten.no

Det er med stor sorg Arendal Båtsportklubb tidligere denne uken mottok budskapet om at Andreas Ove Ugland dessverre hadde gått bort etter kort tid med sykdom.

Som de fleste av dere vet var han svært delaktig og får mye av æren for at det spektakulære båtracet Norwegian Grand Prix, som Arendal Båtsportklubb arrangert første gang i 1994 og siste gang i 2011.

Nåværende styre, og samtlige personer fra tidligere styrer, ønsker med dette å sende de største kondolanser til familie og venner. Offshoremiljøet kommer til å savne ditt store smil og entusiasme for båt-sporten.

Les også Arendal båtsportklubb`s æresmedlem Roger Einhaug hyllest av Andreas Ugland i agderposten.

Foto:fvn

Foruten å være en vellykket og dyktig forretningsmann, var Andreas Ove kjent som en foregangsmann for motorbåtsport i Norge. Sammen med trottlemann gjennom et par tiår, Jann Hillestad, ble Andreas Ove både verdensmester, flere ganger europamester og satte verdensrekord i fart på Comosjøen.

– Andreas Ove var for meg en enestående person. Inkluderende, vennlig – på alle måter fantastisk. Han var rett og slett offshoremiljøets solstråle, sier Jann Hillestad, som mottok dødsbudskapet med stor sorg lørdag morgen.

Foto: agderposten.no

Sammen vant Ugland og Hillestad VM i 1992 i klasse 3 og VM i langdistanse og 1994. Hvor mange Europamesterskap de har sammen, har Hillestad mistet tellingen på.

Les foruten resten av artikkelen på Agderposten.no